Coolblue
2006 – 2012
Tijdens mijn studententijd ben ik gestart bij Coolblue, toen nog een klein onbekend bedrijf met minder dan 100 FTE. Binnen Coolblue heb diverse rollen gehad, waardoor ik het bedrijf zeer goed heb leren kennen. In mijn beginjaren heb ik Coolblue 2ekans opgezet. Vervolgens ben ik aan de slag gegaan als productmanager. In deze rol was ik eindverantwoordelijk voor een eigen webshop (in mijn geval digicamshop.nl en .be). Zaken als assortimentselectie, inkoop, merchandising en conversie optimalisatie maakten onderdeel uit van deze rol. Uiteindelijk werd ik verantwoordelijk voor één van de grootste divisies binnen Coolblue (Imaging) en gaf ik leiding aan een team van 12 FTE met daarin productmanagers, inkopers, marketeers en specialisten. Ik rapporteerde rechtstreeks aan de directie en was P&L verantwoordelijk voor de gehele divisie.
Resultaten:
- Meer dan 25% omzetgroei per jaar gerealiseerd
- Meest klantgerichte (fotografie) webshop van Nederland opgezet
- Coolblue geholpen in de verdere professionalisering van het algehele bedrijf (van 100 FTE naar 1000+ FTE)
- Nieuwe markten aangeboord & business modellen geïntroduceerd