KARWEI
2014 – 2017
Als category manager e-commerce was ik verantwoordelijk voor de commerciële resultaten van KARWEI.nl. Bij de start van mijn functie was er geen e-commerce team. Dit maakte dat ik alles zelf opgestart heb; van het live krijgen van het juiste assortiment (aansluiten van nieuwe leveranciers en partners op het online kanaal), het optimaliseren van de conversie (navigatie, bijverkoop, merchandising, onsite search), het rendabel krijgen van de webshop (GMDF) tot het verandermanagement van ‘offline’ naar omnichannel category management. Naar mate de webshop groeide, groeide ook het bijbehorende team. Uiteindelijk stond er een team van 4 FTE die zorgde voor de beste omnichannel ervaring in doe-het-zelf land. Dit resulteerde in een award, Beste Webshop (categorie bouwmarkten) in 2016. Tot op de dag van vandaag neem ik nog regelmatig een kijkje op karwei.nl, ik beschouw het nog steeds als mijn kindje.
Resultaten:
- Succesvolle lancering van de webshop van KARWEI
- Van €0 online omzet naar €40mio+ online omzet in 3 jaar tijd
- Opbouw van een professioneel e-commerce team binnen KARWEI
- Transformatie gerealiseerd van offline category managers naar omnichannel category managers
- Award: Beste Webshop (categorie bouwmarkten) in 2016